HOME
COMPANIA
BRANDURI
BRANDING
PRESA
 
Comunicate presa
Articole din presa

Vanzarile Sara Lee, afectate de cresterea creditelor pentru consum

Ziarul Financiar - Ionut Bonoiu
15 martie 2004

Companiile aradene Safilar SA si Coturnix Srl, importatori si distribuitori locali ai bunurilor de larg consum produse de gigantul american Sara Lee au realizat anul trecut o cifra de afaceri de aproape 9,3 milioane de euro, în crestere cu 5% fata de anul precedent. Anul acesta, cifra de afaceri va creste cu mai bine de 20%, la peste 11 milioane euro, ca urmare a extinderii pe piata româneasca a retelelor de magazine internationale, dar si a cresterii bugetului de promovare.

"Valoric, cresterea realizata de Safilar, care distribuie produsele din categoria non-food (nealimentare - n. red.) si Coturnix, care distribuie produsele din categoria food (alimentare - n.red.) a fost anul trecut de 5%. În volum, cresterea vânzarilor a fost însa mult mai mare, depasind 18%" spune Alin Dicu, directorul general al celor doua companii. Explicatia pentru diferenta dintre cei doi indicatori este data de numeroasele promotii desfasurate anul trecut de cea mai mare parte a companiilor din domeniul produselor de larg consum care activeaza pe piata româneasca.

"Explozia creditelor de consum de la sârsitul anului 2002, care a continuat si anul trecut a facut nu a fost dublata si de o crestere semnificativa a puterii de cumparare. În aceste conditii, s-a redus partea din bugetul familiei acordata produselor de larg consum. În aceste conditii, pentru a nu se înregistra o scadere a consumului, pe piata s-a manifestat un adevarat razboi al preturilor între distribuitorii care vroiau sa-si mentina cotele de piata" explica Dicu.

Profit din reducerea cheltuielilor Mai mult, pentru o buna parte din produsele de larg consum preturile nu au mai fost actualizate la cursul valutar, ceea ce a afectat profitabilitatea companiilor din domeniu. "Preturile în lei au ramas pe tot parcursul anului cele calculate la cursul euro-leu de la începutul anului, desi între timp cursul valutar crescuse cu mai bine 15-16%" adauga Dicu. În aceste conditii, pentru mentinerea profiturilor, companiile au fost nevoite sa vânda mai mult si în paralel sa îsi diminueze costurile.

"Am lucrat foarte mult pentru reducerea cheltuielilor anul trecut. Am redus numarul angajatilor, am încercat sa economisim de unde am putut. De la jumatatea anului, am redus foarte mult si cheltuielile cu chiriile deoarece ne-am mutat într-un sediu nou, la care lucram de mai mult timp. Investitiile totale implicate de noul sediu central al firmei, situat în Zona Industriala Vest, Arad, care cuprinde 1.000 metri patrati de birouri si un depozit central de 2.500 metri patrati, sunt situate la 2 milioane euro" completeaza Dicu.

El spuna ca masurile de reducere a cheltuielilor le-a permis celor doua companii aradene sa realizeze anul trecut profituri similare celor din anul 2002. Potrivit datelor disponibile la Ministerul Finantelor, cele doua companii au realizat cumulat în 2002, un profit net de peste 430.000 de euro.

Reclama creste vânzarile Anul acesta, atât cifra de afaceri cât si profitul celor doua companii care importa produsele Sara Lee în România vor creste fata de rezultatele din 2003. "Estimam o crestere de peste 20% a vânzarilor, pe masura ce marii retaileri prezenti pe piata româneasca se vor extinde. De altfel, în ultimii anii, dezvoltarea accentuata a retelelor internationale de retail a dus la cresterea ponderii vânzarilor pe care lea realizam prin intermediul acestor retele, în detrimentul celorlalte categorii de magazine. În plus, aceste retele ne-au permis sa ajungem cu produsele noastre în locuri pe care altfel nu le-am fi putut acoperi" explica Dicu.

Cresterea vânzarilor nu poate fi realizata pe piata bucurilor de larg consum fara lansari de noi produse si mai ales, promovare. "Anul trecut, investitiile în promovarea principalelor branduri s-au ridicat la aproape 3 milioane euro rate card (valori brute, înainte de aplicarea discounturilor - n. Red). Aceste investitii vor creste în acest an corespunzator cu cresterea prognozata a vânzarilor" mai spune Dicu. El adauga ca dupa primele luni ale acestui an prognozele au fost depasite de rezultate.

"Începutul de an este în general o perioada slaba din punctul de vedere al vânzarilor, însa lucrurile au început destul de bine anul acesta. Avem o crestere de peste 20% fata de valorile pe care le înregistram anul trecut, ceea ce este oarecum surprinzator".

Înca doua din vara Cresterea vânzarilor ar putea fi si mai mare decât prognoza pe ansamblul acestui an, deoarece din vara portofoliul de marci distribuite de cele doua companii aradene ar putea creste cu înca doua. "Suntem aproape sa încheiem contractele pentru a aduce pe piata româneasca înca doua marci importante. Nu pot spune decât ca este vorba de un produs alimentar, care va fi distribuita de Coturnix si de unul nealimentar care va fi distribuit de Safilar" adauga Dicu.

Produsele din portofoliul Sara Lee distribuite de cele doua comapnii aradene sunt împartite în trei categorii: produse casnice si de îngrijire a corpului, produse alimentare si textile. Între marcile aflate în portofoliul celor doua companii se afla Ambi Pur (odorizate de casa si masina), Catch (insecticid), Frisbi (produse de uz casnic din hirtie), Kiwi (produse de ingrijire a încaltamintei), Maxilux (produse pentru întretinerea masinii), dar si Douwe Egberts (cafea) si Pickwick (ceai).

"Strategia noastra prevede ca marcile pe care le distribuim sa ocupe pozitia de lider sau, unde nu se poate acest lucru, locul doi pe segmentul respectiv. Daca acest lucru nu se întâmpla, produsul este scos din oferta noastra si este înlocuit cu un altul" explica Dicu.

Sara Lee Corporation este unul dintre cele mai mari grupuri din lume care activeaza în domeniul produselor de larg consum, cu o cifra de afaceri de peste 18 miliarde dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2003. Compania are la nivel mondial peste 145.000 de angajati.

Produse naturale pentru ingrijirea casei
Produse din hartie
Produse antiumiditate
Cosmetice auto
Produse din hartie
Capcane ecologice pentru daunatori
Solutii ecologice pentru daunatori
Produse din hartie
Copyright Safilar 2007
Home  |  Noutati  |  Compania  |  Branduri  |  Branding  |  Presa  |  Cariere  |  Harta Site  |  Contact