HOME
COMPANIA
BRANDURI
BRANDING
PRESA
 
Comunicate presa
Articole din presa

Importatorii Sara Lee: promotiile ne-au afecta profitabilitatea

Ziarul Financiar - Ionut Bonoiu
23 decembrie 2004

Companiile aradene Safilar SA si Coturnix Srl, importatori si distribuitori locali ai bunurilor de larg consum produse de gigantul american Sara Lee, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 10 milioane de euro.

"Vom ajunge la o crestere de 15% în lei a vânzarilor în acest an. În volum, cresterea este de cel putin 25%", spune Alin Dicu, directorul general al celor doua companii. Diferenta dintre cei doi indicatori s-a datorat, potrivit lui Dicu, numeroaselor promotii care s-au desfasurat anul acesta pe piata româneasca a bunurilor de larg consum. "Chiar daca suntem pozitionati cu produsele noastre în segmentul premium, a trebuit sa derulam promotii pentru a putea face fata concurentei. Dezvoltarea creditelor de consum din anii trecuti a facut sa scada ponderea produselor de larg consum în bugetul oricarei familii", crede Dicu.

În aceste conditii, românii au avut de ales între a cumpara mai putine bunuri de larg consum sau a cumpara la fel de multe, dar mai ieftine. Pentru a face fata concurentei, aproape toti jucatorii de pe piata, fie ca a fost vorba de cafea sau detergenti, s-au lansat în promotii, ceea ce a afectat serios profitabilitatea în domeniu.

"Noi am decis în plus sa facem si selectie între produsele pe care le distribuim. Daca în 2003 aveam în portofoliu 450 de tipuri de produse în acest an am ajuns la mai putin de 300. Probabil ca vom mai renunta la unele, si vom adauga altele în functie de cât de mult se vor cere acestea pe piata", completeaza Dicu.

Produsele din portofoliul Sara Lee distribuite de cele doua comapnii aradene sunt împartite în trei categorii: produse casnice si de îngrijire a corpului, produse alimentare si textile.

Între marcile aflate în portofoliul celor doua companii se afla Ambi Pur (odorizate de casa si masina), Catch (insecticid), Frisbi (produse de uz casnic din hirtie), Kiwi (produse de ingrijire a încaltamintei), dar si Douwe Egberts (cafea) si Pickwick (ceai). Safilar distribuie produsele din categoria non-food în timp ce Coturnix distribuie produsele din categoria food.

Strategia celor doua companii vizeaza pentru fiecare marca ocuparea pozitiei de lider sau locul doi în segmentul respectiv. Daca acest lucru nu se întâmpla, produsul este scos din oferta si înlocuit cu un altul.

Sara Lee Corporation este unul dintre cele mai mari grupuri din lume care activeaza în domeniul produselor de larg consum, cu o cifra de afaceri de peste 19,5 miliarde dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2004. Compania are la nivel mondial peste 145.000 de angajati.

Produse naturale pentru ingrijirea casei
Produse din hartie
Produse antiumiditate
Cosmetice auto
Produse din hartie
Capcane ecologice pentru daunatori
Solutii ecologice pentru daunatori
Produse din hartie
Copyright Safilar 2007
Home  |  Noutati  |  Compania  |  Branduri  |  Branding  |  Presa  |  Cariere  |  Harta Site  |  Contact