HOME
COMPANIA
BRANDURI
BRANDING
PRESA
 
Comunicate presa
Articole din presa

Cand esti un businessman respectabil, obrazul subtire ?®n pantofii bine lustruiti se oglindeste

Ziarul Financiar - Anca Rif
07 aprilie 2006

Orice om de afaceri vrea sa creeze o buna impresie, iar codul bunelor maniere spune ca felul în care arata încaltamintea este unul din elementele relevante în sensibilizarea partenerilor de afaceri. Majoritatea oamenilor au în casa macar o cutie cu crema de pantofi, iar producatorii si importatorii de produse de îngrijirea încaltamintei s-au bazat pe aceasta când si-au deschis un business în domeniul produselor de profil.

Compania Safilar a început importul si distributia brandului Kiwi în 1996, iar în acest moment, conform unui studiu realizat de TGI România Mercury Research (una dintre primele trei companii de cercetare de piata din România), brandul Kiwi detine cea mai mare recunoastere în rândul consumatorilor.

"O trasatura aparte a acestei categorii de produse o reprezinta loialitatea consuma-torilor fata de un anumit brand, acesta fiind considerat factorul principal în luarea deciziei de cumparare", declara Adriana Nadraguta, brand manager Kiwi, în cadrul companiei Safilar, importatorul Sara Lee pe piata româneasca. "Când am hotarât sa aducem pe piata româneasca acest produs, am fost constienti ca trebuie sa ne diferentiem de toti competitorii existenti pe piata la vremea respectiva, pentru a putea sa ne impunem", a continuat ea.

La nivel global, Sara Lee Corporation este unul dintre cele mai mari grupuri din lume care activeaza în domeniul produselor de larg consum, cu o cifra de afaceri anuala de peste 19,5 miliarde de dolari. Compania are la nivel mondial peste 145.000 de angajati.

Potrivit managerului Safilar, un criteriu important care influenteaza vânzarea produselor pentru îngrijirea încaltamintei este sezonalitatea. "Perioada de vârf începe în luna septembrie si se termina în luna aprilie. Peste 80% din vânzarile de produse pentru îngrijirea încaltamintei se realizeaza în sezonul rece, mai ales datorita faptului ca în aceasta perioada se poarta încaltaminte din piele mai dura. În sezonul cald sunt folosite cu precadere produsele care îndeparteaza praful si ofera stralucire precum buretii cu silicon si produsele lichide, întrucât încaltamintea folosita în aceasta perioada sunt pantofii cu piele moale sau sandalele", a mai spus Nadraguta.

Un factor de impact asupra vânzarii produselor de profil este tipul de asezare, urbana sau rurala, spun jucatorii din industrie. În orasele mari se realizeaza cele mai importante vânzari, deoarece oamenii acorda o atentie mai mare aspectului exterior. "Consumatorii vizati de noi sunt persoanele din mediul urban cu vârsta cuprinsa între 18 si 54 de ani, cu un venit mediu si peste mediu si care acorda o atentie deosebita imaginii lor în societate. În aceste conditii încercam sa aducem constant pe piata noi produse, cu scopul de a raspunde cât mai multor necesitati", a precizat Nadraguta. Gama Kiwi mai include si produse care asigura confortul piciorului, dar si o serie de accesorii precum sireturi sau perii.

Portofoliul de produse Kiwi contine sortimente atât pe segmentul de uz general, cât si premium. Nadraguta spune ca Kiwi Pratico, produs apartinând segmentului "mainstream" (produse adresate publicului larg), are cele mai mari vânzari pe piata de îngrijire a încalta-mintei din România, realizând o treime din vânzarile pe segmentul de crema lichida de pe piata autohtona.

Preferintele consumatorilor pentru pantofii din piele în-toarsa în ultima perioada i-au determinat pe cei de la Safilar sa lanseze în 2001 pe piata româneasca o linie de produse destinate acestui tip de încaltaminte.

Linia Kiwi Leather se adreseaza segmentului premium (produse pentru persoanele cu venituri peste medie ) si include, pe lânga crema lichida si buretii cu silicon, un spray folosit pentru întretinerea încaltamintei din piele întoarsa.

"Tendinta generala a pietei este de crestere, mai ales datorita evolutiei nivelului de trai si a dezvoltarii retailului. Ne asteptam ca în urmatorii ani piata sa creasca nu neaparat în volum, ci mai mult în valoare, ca urmare a orientarii consumatorilor spre produse de calitate superioara si a aparitiei de produse noi, cu valoare adaugata mai mare, care ofera beneficii suplimentare de îngrijire a încaltamintei", spune Nadraguta.

Din 1996, Safilar a devenit si importatorul marcii Sara Lee pe piata româneasca, ce nu include numai produse de îngrijire a încaltamintei, dar si odorizante de masina (Ambi Pur), insecticide (Catch), produse de uz casnic din hârtie (Frisbi).

Produsele Sara Lee din categoria alimentare, precum Douwe Egberts (cafea) si Pickwick (ceai) sunt distribuite de compania Coturnix, care are aceiasi actionari ca si Safilar. Cele doua companii estimau pentru anul trecut o cifra de afaceri cumulata de aproximativ 10 milioane de euro.

În anul 2005, compania Safilar a înregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 28% în euro, iar pentru anul 2006 estimeaza o crestere de 25 - 30%, ca urmare a cresterii cotelor de piata a brandurilor din portofoliu împreuna cu o crestere a pietelor pe care activeaza.

Pentru a sustine brandurile din portofoliu, Safilar investeste în fiecare an un procent semnificativ din cifra de afaceri în activitati de marketing, mai ales în campanii media, promotii pentru clienti, precum si promotii destinate consumatorului final. Produsele din portofoliul companiei sunt comercializate la nivel national prin intermediul unei retele proprii de vânzari, atât prin comertul traditional, cât si prin marile lanturi de retail precum supermarket, hypermarket, cash&carry. "Un canal important de vânzari pentru produsele Kiwi îl reprezinta magazinele de încaltaminte", a explicat Nadraguta.

Nu avem legatura cu piata de profil, dar ne specializam pentru ca ne place. Potentialul de crestere al pietei produselor de îngrijire a încaltamintei a atras si companii care pâna în urma cu câtiva ani aveau un alt domeniu de activitate. Compania constanteana Barter Trading România a început sa produca crema de încaltaminte din 2004, dupa ce timp de patru ani a activat în domeniul exportului de cereale si recuperarea deseurilor metalice.

"Ca producatori, ne-a fost foarte greu sa intram pe piata, aceasta fiind invadata de o multime de importatori care practica preturi foarte joase pentru produse de proasta calitate. Crema de pantofi nu este o mâncare pe care sa o gusti si sa-ti formezi o parere, astfel ca o mare parte din consumatori nu fac diferenta si se ghideaza doar dupa pret", a declarat Tevfikeren Elmas, director de vânzari în cadrul Barter Trading România, producatorul cremei de încaltaminte Perfect.

Potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, compania a înregistrat în 2004 o cifra de afaceri de peste 10,6 milioane de euro. Reprezentantii firmei nu au dorit sa ofere detalii cu privire la cât din cifra de afaceri este obtinuta din vânzarea produselor pentru îngrijirea încaltamintei, însa au precizat ca în ultimele trei luni vânzarile pe acest domeniu s-au triplat, ajungând la valoarea de 288.000 de bucati pe luna. Urmând aceasta evolutie, compania va obtine pâna la sfârsitul anului peste 3,4 milioane de euro din aceasta activitate.

Portofoliul de produse al companiei Barter Trading include trei sortimente de crema de pantofi, iar capacitatea de productie a fabricii din localitatea Cobadin, jud. Constanta, este de aproximativ 480.000 de cutii pe luna. "În urmatoarele luni intentionam sa lansam pe piata un nou sortiment destinat încaltamintei din piele întoarsa. De asemenea, vrem sa ne largim portofoliul de clienti catre toate lanturile de retail", a mai declarat Tevfikeren Elmas.

Exista însa si producatori pentru care piata în domeniu este în regres în ultimii ani. Lansata în 1990, compania brasoveana Vopel a înregistrat o perioada de vârf a activitatii, ca volum de vânzari în perioada 1996-1999. Potrivit conducerii Vopel, dupa 2000, piata româneasca a fost pur si simplu invadata de produsele turcesti si de cele de provenienta araba.

"Acestea au un pret situat peste pretul celei mai ieftine creme la cutie si sub pretul celui mai ieftin flacon de crema cu autoluciu. Noul sortiment a atras foarte multi consumatori atât din categoria celor care foloseau crema la cutie, cât si din rândul celor care foloseau crema lichida", a declarat Traian Baltateanu, director general al Vopel. El a mai spus ca în urma acestor fenomene crema lichida produsa de companie a piedut aproape integral din piata, ramânând cu o cota de maximum 10%. "Crema la cutie, un alt sortiment produs de noi, desi pe baza de apa si fara autoluciu, dar la un pret de 60% din valoarea celei turcesti a reusit sa se mentina pe piata, chiar daca a pierdut o parte din consumatori", a mai declarat Traian Baltateanu.

În timp ce compania constanteana Barter Trading s-a bucurat de avantajele aparitiei marilor lanturi de retail, nu acelasi lucuru s-a întâmplat si pentru brasovenii de la Vopel. "O data cu deschiderea marilor magazine de retail o alta parte a clientilor firmei au migrat înspre produsele de import", a adaugat Baltateanu.

Principalii clienti ai companiei brasovene sunt firmele de distributie la nivel national. "Am încercat sa ne lansam oferta de produse si în cadrul magazinelor de retail, însa politica de acces practicata de acestea nu ne permite o evolutie profitabila", a precizat directorul general al Vopel. În opinia lui Baltateanu, dezvoltarea viitoare a firmei va depinde de evolutia pietei românesti în domeniu, dar si de natura schimbarilor generate de integrarea în Uniunea Europeana.

Vopel a introdus pe piata prima varianta de crema româneasca cu autoluciu, în anul 1995 si tot în acelasi an, prima crema de pantofi pe baza de apa, ambalata în cutie. Potrivit conducerii companiei, raportul calitate-pret inregistrat în perioada 1996-1999 a dus la acapararea unei cote de piata de aproape 60%.

"Pentru a ne recapata o parte din cota de piata, intentionam ca anul acesta sa lansam un produs din categoria celor turcesti, adica o crema cu autoluciu în cutie si cu aplicator, dar pastrând caracteristica speciala a cremelor noastre si anume produse ecologice pe baza de apa", a precizat directorul general al Vopel. El crede ca pretul unui astfel de produs va fi extrem de greu de pastrat la nivelul produselor similare turcesti, în conditiile în care noua crema va trebui promovata. Astfel ca oficialii firmei estimeaza ca o perioada comercializarea se va face fara profit.

Cea mai importanta investitie realizata în ultimii doi ani de catre cei de la Vopel a fost în retehnologizarea liniei de ambalare a cremei la cutie si în modificarea câtorva forme ale ambalajelor, proiecte care nu au depasit însa 30.000 de euro. Portofoliul de produse al companiei mai include, pe lânga cremele de pantofi, si alte sortimente destinate mai ales îngrijirii articolelor din piele, în general, un exemplu în acest sens fiind marca Nutripel.

Produse naturale pentru ingrijirea casei
Produse din hartie
Produse antiumiditate
Cosmetice auto
Produse din hartie
Capcane ecologice pentru daunatori
Solutii ecologice pentru daunatori
Produse din hartie
Copyright Safilar 2007
Home  |  Noutati  |  Compania  |  Branduri  |  Branding  |  Presa  |  Cariere  |  Harta Site  |  Contact