HOME
COMPANIA
BRANDURI
BRANDING
PRESA
 
Analize Branding
Linkuri Branding

Originea brandingului

De unde provin cuvintele brand si branding? Cand au fost ele folosite pentru prima oara? Care este istoria brandului si a brandingului? Afla raspunsurile in acest articol.

Cuvântul brand provine din engleza veche, având întelesul de „bat arzând” (si la origine provine dintr-un cuvânt indo-european însemnând „a fi fierbinte”) Brandingul turmelor era folosit de vechii egipteni înca din 2700 îen ca un mod de a împiedica furtul , deoarece animalele furate puteau fi recunoscute cu usurinta.

În perioada secolului al X-lea au fost folosite tot mai mult simbolurile comerciantului, formate din desene simple liniare. Aceste semne erau cunoscute ca „signa mectorium” în dreptul roman-olandez. Simbolurile comerciantului erau folosite pentru a face dovada posesiei bunurilor care se pierdeau datorita naufragiilor, atacurilor piratilor sau altor incidente. Aceste simboluri erau folositoare si pentru pastrarea evidentei bunurilor de catre cei care erau analfabeti. Primele branduri consemnate în emisfera vestica au fost cele Trei Cruci Latine ale lui Fernando Cortez, care a debarcat în Mexic în 1519.

Brandurile sunt forme usor de recunoscut, folosite pentru identificare. Turmele, fiind mânate pe mari întinderi, aveau nevoie de o metoda usoara de identificare, pentru a preveni certurile între proprietari, atunci când turmele se amestecau între ele. Brandurile erau folosite în vestul Americii si ca o promisiune din partea vânzatorului de a înlocui animalele necorespunzatoare vândute cumparatorilor.

Mestesugarii din Europa si Japonia formau bresle care puneau „simbolurile de productie” pe produsele lor. Aceste  simboluri erau folosite ca o metoda de a asigura calitatea, deoarece astfel se putea afla sursa de provenienta a bunurilor necorespunzatoare. Aceste simboluri permiteau conducatorului breslei sa amendeze sau sa excluda un mestesugar din breasla, pe motiv ca produsele sale nu au calitatea ceruta. În timp ce simbolul breslei era un simbol personal, revolutia industriala a determinat cresterea comertului si simbolul brandului a devenit un instrument legal generalizat.

Pe masura ce comertul s-a dezvoltat, consumatorii veneau tot mai putin în contact cu mestesugarii ce produceau bunurile. Au fost adoptate legi speciale referitoare la falsificare, contrafacere si frauda. Curti de judecata din Franta, Anglia, Germania si SUA au interzis ca produsele detinatorului marcii de comert sa fie revendicate de un tert.

Si astazi brandurile sunt protejate de marca de comert (trademark). În SUA, potrivit legii marcii de comert din 1946, numita adesea Actul Lanham, scopul fundamental al marcii comerciale este acela „de a proteja consumatorii de înselaciune, de a încuraja concurenta loiala si de a asigura comunitatii de afaceri avantajul oferit de reputatie si bunavointa”.

În principal brandul este folosit de catre o organizatie pentru a identifica si a distinge bunurile comercializate sau produse de catre o entitate,  de cele comercializate sau produse de catre o alta.



Mihaela Popa

PR Manager
Safilar

Produse naturale pentru ingrijirea casei
Produse din hartie
Produse antiumiditate
Cosmetice auto
Produse din hartie
Capcane ecologice pentru daunatori
Solutii ecologice pentru daunatori
Produse din hartie
Copyright Safilar 2007
Home  |  Noutati  |  Compania  |  Branduri  |  Branding  |  Presa  |  Cariere  |  Harta Site  |  Contact