HOME
COMPANIA
BRANDURI
BRANDING
PRESA
 
Comunicate presa
Articole din presa

Afacerile cu odorizante auto prospera desi piata este in scadere

15 decembrie 2006

Piata odorizantelor auto a inregistrat o scadere in volum de 5% si o scadere in valoare de 1% in perioada noiembrie 05 - octombrie 06 vs noiembrie 04 - octombrie 05 , conform datelor MEMRB. Aceasta scadere a avut loc in conditiile in care piata auto a crescut cu 14,1% in primele zece luni ale anului 2006, iar pe segmentul autoturisme s-a inregistrat o crestere de 17,8 %, conform declaratiilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule.

Scaderea pietei de odorizante auto ar putea fi explicata prin faptul ca multe canale de vanzare nu sunt inca incluse in datele MEMRB si acestea cresc ca importanta in vanzarile de odorizante auto. Un exemplu concludent ar fi benzinariile. O alta posibila explicatie ar putea fi faptul ca in ultima perioada a crescut ponderea "braduletilor", a "saculetilor cu plante" si a altor produse asa-zis odorizante de calitate indoielnica, ce se comercializeaza "la coltul strazii" si care nu sunt monitorizate de studiile de retail audit.

Liderul detasat al pietei de odorizante auto este brandul Ambi Pur Car, cu o cota de piata valorica de 81,8% in septembrie - octombrie 2006, conform datelor MEMRB. Cresterea Ambi Pur Car este importanta daca tinem seama de faptul ca in aceeasi perioada a anului trecut cota de piata valorica era de 72,1%.

"Nu resimtim in vanzari aceasta scadere a pietei", a declarat Adriana Nadraguta, Brand Manager Ambi Pur Car. "Dimpotriva, Ambi Pur Car a inregistrat o crestere volumica de 44% in perioada ianuarie - octombrie 06 versus aceeasi perioada a anului trecut. Brandul Ambi Pur Car lupta in continuare cu armele lui: parfumurile complexe, durata de viata ridicata - de la 45 la 60 de zile - , nivelul constant al parfumurilor - aceeasi intensitate din prima pana in ultima zi de folosire -, produsele noi care vin in intampinarea dorintelor consumatorilor."

Cele sase variante de parfum ce apartin gamei de baza - After Tabacco, Aqua, Voyage, Explore, Pacific si Grand Prix - au fost completate cu o noua gama Ambi Pur Car For Him & For Her ce a fost lansata de curand. Noua gama ce contine o varianta de odorizant destinata barbatilor si o varianta destinata femeilor porneste de la ideea ca tot mai multe femei sunt posesoare de autoturisme sau folosesc masina aflata in proprietatea familiei si prin urmare au nevoie de accesorii care sa fie pe gustul lor. "Pentru prima data in Romania femeile se pot bucura de un odorizant auto special conceput pentru ele. Daca femeile si barbatii nu folosesc aceeasi apa de toaleta de ce ar trebui sa foloseasca acelasi odorizant auto?" adauga Nadraguta.

Atat gama de baza cat si noua gama Ambi Pur Car For Him & For Her sunt pozitionate pe segmentul premium. Pe piata de odorizante auto exista si produse pozitionate pe segmentul mainstream, dar acestea ofera arome simple la preturi accesibile. Din dorinta de a oferi parfumuri complexe, de calitate, consumatorilor sensibili la pret, compania Safilar a lansat Ambi Pur Car Easy. Ambi Pur Car Easy este un odorizant auto in trei variante: Fresh Mint, Tropical Fruits, Floral Bouquet care elibereaza un parfum constant timp de 45 de zile si care prezinta avantajul ca poate fi amplasat in orice loc din masina fie prin agatare, fie prin lipire. Dotat cu o membrana speciala care impiedica scurgerea lichidului, Ambi Pur Car Easy poate fi folosit cu usurinta si de posesorii de Dacia si de posesorii altor autoturisme a caror sistem de ventilatie face ca odorizantele lichide de tip sticluta cu parfum sa fie dificil de amplasat corespunzator, adica in pozitie verticala.

Piata odorizantelor auto ar putea sa-si reia trendul ascendent in urmatoarea perioada atat prin atragerea de noi consumatori dintre posesorii de automobile - de ce nu segmentul feminin - dar si datorita cresterii prognozate a pietei auto, datorita cresterii puterii de cumparare si a orientarii consumatorilor catre produse mai scumpe si mai performante. Exista si factori care pot influenta in mod negativ piata unul dintre acestia fiind produsele contrafacute, care seamana foarte mult ca design dar sunt cu mult inferioare calitativ fata de produsele originale. De aceea este recomandat ca acest tip de produs sa nu fie achizitionat de la "semaforul din coltul strazii" ci numai din surse autorizate.

"Unii dintre consumatori nu citesc instructiunile de utilizare si de aceea nu folosesc corect odorizantul Ambi Pur Car. Acesta trebuie sa fie amplasat pe sistemul de ventilatie, la un unghi cuprins intre 45 si 90 de grade deoarece la un unghi mai mic se pot produce scurgeri ale lichidului, care pot avaria materialele cu care acesta vine in contact. De aceea ii sfatuim pe consumatori sa citeasca cu atentie instructiunile de utilizare." precizeaza Nadraguta.

Ambi Pur Car este reprezentat in Romania de catre compania Safilar si este produs de catre concernul american Sara Lee. Ambi Pur Car este primul odorizant auto cu lichid lansat in Romania si primul odorizant auto care a beneficiat de comunicare TV. Compania Safilar mai are in portofoliu si alte branduri care ocupa pozitii importante in categoriile in care activeaza: Kiwi - numarul unu in ingrijirea incaltamintei, Frisbi - numarul unu pe segmentul prosoapelor de bucatarie si Sensitive - produse din hartie super premium lansate in Romania in 2005.



Mihaela Popa
PR Manager
Safilar
Produse naturale pentru ingrijirea casei
Produse din hartie
Produse antiumiditate
Cosmetice auto
Produse din hartie
Capcane ecologice pentru daunatori
Solutii ecologice pentru daunatori
Produse din hartie
Copyright Safilar 2007
Home  |  Noutati  |  Compania  |  Branduri  |  Branding  |  Presa  |  Cariere  |  Harta Site  |  Contact